TSO | Barnehagekonserter med Trash

Gratis - påmelding gjennom den kulturelle skolesekken
  • 27 mai 2026
  • 28 mai 2026
Barn og unge
Varer i ca. 35 minutter, ingen pause
Sted:
Olavshallen
  • Onsdag 27. mai
    / Olavshallen
  • Torsdag 28. mai
    / Olavshallen
  • Dirigent

    Rik De Geyter

  • Trash

    Hamilton & Mikkelsen

Om konserten

Sist Trash besøkte oss gjorde de stor suksess med sin lekne og kreative bruk av søppel. Denne gangen er det byggeplassen som er inspirasjonen!

Bak Trash står Hamilton og Mikkelsen – to klassisk utdannede perkusjonister med solid bakgrunn fra profesjonelle symfoniorkestre, teatre og ensembler. Nå tar de sine ferdigheter til nye høyder og leverer et show som sprudler av energi, rytme og rå kreativitet!

TRASH ROADWORK er deres nye produksjon – en rytmisk reise gjennom byens pulserende lyder og levende støy. Her bygges musikken på verktøy, stillas, rør, skilt og trillebårer, og alt smeltes sammen til en uforglemmelig lydopplevelse som garantert vil fenge barna fra første sekund.

Konserten byr på velkjente toner fra mestre som Strauss, Bizet, Delibes, Katsjaturjan, og Schifrin.

Konsertene spiller:

  • 27. mai kl 10:00 og 11:30
  • 28. mai kl. 10:00 og 11:30

TRASH ble dannet i Danmark i 2002 og har omfattende faglig erfaring med formidling av musikk for barn og ungdom. Ensemblet har framført mer enn 500 barn- og familiekonserter rundt om i Europa.

Musikerne Hamilton og Mikkelsen har begge mastergrader fra ledende klassiske musikkutdannelser, samt omfattende yrkeserfaring som klassiske slagverkere i danske symfoniorkestre. De kjenner derfor godt til hvordan profesjonelle symfoniorkestre fungerer, samt det klassiske repertoaret.

Rik De Geyter

Rik De Geyter er klarinettist/bassklarinettist i Trondheim Symfoniorkester, lektor ved NTNU Institutt for Musikk og dirigent. Han var tidligere klarinettist ved Royal Band of the Belgian Guides, EUYO (European Union Youth Orchestra) og jobbet bl.a. med Brussels Philharmonic, Trondheim Sinfonietta, TrondheimSolistene, Barokkarnerne, Württenbergisches Kammerorchester, Bergen Filharmoniske Orkester og Alpaca Ensemble.

Ved siden av det orkestrale er han en veldig aktiv kammermusiker i mange forskjellige former og stiler. I trioen M E L E A S spiller han på klassiske autentiske klarinetter sammen med sopranen Griet De Geyter og pianisten Nicolas Callot. I desember 2022 ga dem ut en plate med musikk av Franz Schubert. Med Quartet Maliniak spilte han i 2023 inn Messiaen´s Quatuor pour la fin du Temps. Han er siden 2013 en aktiv medlem av Trondheim Sinfonietta/SiTron og med Thelema Trio (samtidsmusikk) turnerte han i Europa og USA.

Som dirigent har han jobbet med Trondheim Symfoniorkester, SiTron/Trondheim Sinfonietta, Luftforsvarets Musikkorps , orkesteret fra NTNU Institutt for Musikk, Musikkforeningen Nidarholm, Ensemble TRD og mange ungdomsensembler.

Rik studerte klarinett og bassklarinett hos Eddy Vanoosthuyse og Marc Kerckhof ved Lemmensinstituut i Leuven og School of Arts i Gent.

Om konserten

Sist Trash besøkte oss gjorde de stor suksess med sin lekne og kreative bruk av søppel. Denne gangen er det byggeplassen som er inspirasjonen!

Bak Trash står Hamilton og Mikkelsen – to klassisk utdannede perkusjonister med solid bakgrunn fra profesjonelle symfoniorkestre, teatre og ensembler. Nå tar de sine ferdigheter til nye høyder og leverer et show som sprudler av energi, rytme og rå kreativitet!

TRASH ROADWORK er deres nye produksjon – en rytmisk reise gjennom byens pulserende lyder og levende støy. Her bygges musikken på verktøy, stillas, rør, skilt og trillebårer, og alt smeltes sammen til en uforglemmelig lydopplevelse som garantert vil fenge barna fra første sekund.

Konserten byr på velkjente toner fra mestre som Strauss, Bizet, Delibes, Katsjaturjan, og Schifrin.

Konsertene spiller:

  • 27. mai kl 10:00 og 11:30
  • 28. mai kl. 10:00 og 11:30

TRASH ble dannet i Danmark i 2002 og har omfattende faglig erfaring med formidling av musikk for barn og ungdom. Ensemblet har framført mer enn 500 barn- og familiekonserter rundt om i Europa.

Musikerne Hamilton og Mikkelsen har begge mastergrader fra ledende klassiske musikkutdannelser, samt omfattende yrkeserfaring som klassiske slagverkere i danske symfoniorkestre. De kjenner derfor godt til hvordan profesjonelle symfoniorkestre fungerer, samt det klassiske repertoaret.

Rik De Geyter

Rik De Geyter er klarinettist/bassklarinettist i Trondheim Symfoniorkester, lektor ved NTNU Institutt for Musikk og dirigent. Han var tidligere klarinettist ved Royal Band of the Belgian Guides, EUYO (European Union Youth Orchestra) og jobbet bl.a. med Brussels Philharmonic, Trondheim Sinfonietta, TrondheimSolistene, Barokkarnerne, Württenbergisches Kammerorchester, Bergen Filharmoniske Orkester og Alpaca Ensemble.

Ved siden av det orkestrale er han en veldig aktiv kammermusiker i mange forskjellige former og stiler. I trioen M E L E A S spiller han på klassiske autentiske klarinetter sammen med sopranen Griet De Geyter og pianisten Nicolas Callot. I desember 2022 ga dem ut en plate med musikk av Franz Schubert. Med Quartet Maliniak spilte han i 2023 inn Messiaen´s Quatuor pour la fin du Temps. Han er siden 2013 en aktiv medlem av Trondheim Sinfonietta/SiTron og med Thelema Trio (samtidsmusikk) turnerte han i Europa og USA.

Som dirigent har han jobbet med Trondheim Symfoniorkester, SiTron/Trondheim Sinfonietta, Luftforsvarets Musikkorps , orkesteret fra NTNU Institutt for Musikk, Musikkforeningen Nidarholm, Ensemble TRD og mange ungdomsensembler.

Rik studerte klarinett og bassklarinett hos Eddy Vanoosthuyse og Marc Kerckhof ved Lemmensinstituut i Leuven og School of Arts i Gent.